אזוב :תְּחַטְּאֵנִי בְאֵזוֹב וְאֶטְהָר תְּכַבְּסֵנִי וּמִשֶּׁלֶג אַלְבִּיןהכל על #סגולות ורפואות #צמח_האזוב – #הזעתר

…תְּחַטְּאֵנִי בְאֵזוֹב וְאֶטְהָר תְּכַבְּסֵנִי וּמִשֶּׁלֶג אַלְבִּין
הכל על #סגולות ורפואות #צמח_האזוב – #הזעתר
האזוב המקראי מובא רבות בתנ"ך וכן בתורה שבעל פה, אחת הדוגמאות הינה שמזים אותו על האדם לטהר אותו. בזוהר הקדוש מובא שבכוחו של אזוב הצומח בהרים בין הסלעים כגון בהרי ירושלים בכוחו לרפא עשרות מחלות מעיים כלומר לבטל, להרוג תולעים שכבר נוצרו במערכת העיכול ולא מנענו את היווצרותם מבעוד מועד.

לפני שניכנס לעומק ונתחקה אחר הכמות שלו, נציין שתקופת פריחת האזוב הסלעי הינה בחורף בתקופה זו גם בעלי חיים שנולדו באביב גדולים דיים לשחיטה ואכילה היות ואינם זקוקים עוד לאמותיהם.

אזוב

כידוע תבשילי החורף מבוססים הרבה על בשר או שומנים וזאת בכדי להעלות את רמת עוצמת מיצי העיכול שמגבירים את חום הגוף לאורך זמן, מה שנדרש לגוף בחורף.

כיון שבחורף המעלות נמוכות, לכן החמצן שאנו נושמים קר ומקרר את הגוף ועודף קור מסוכן לאדם לכן בתקופה זו של השנה הבורא מכין לנו בדיוק את המזונות שמאזנות מצב זה.

נחזור לזעתר האזוב המקראי שבכוחו כאמור לחסל תולעים רבים במעיים, הצורה הטובה ביותר ליהנות מתכונותיו הינה לקטוף אותו לייבש אפשר בשמש או בתנור וזאת על מנת להרוג את התולעים אם יש בו, או לחילופין לגשת לכל בית טבע לקנות חליטות זעתר.

טוב להכין מהחליטה תה או מרק ולשתות על קיבה ריקה אם אפשר בבוקר לפני כל דבר אחר ובלילה לפני השינה.

היות והזעתר הינו צמח חזק ביותר חייבים להתחיל בטיפול מעט מעט ולראות את התגובה שלנו עמו היות ומזגי בני אדם שונים לכן כמות הרפואות שהם צריכים להיטיב להם שונות, היות ומה שנכתב כאן הינו בגדר תודעה בלבד יש להיוועץ במטפל מוסמך לפני כל טיפול אפילו בצמחים.

הרמב"ם בפרוש על משניות שבהן מובא אזוב או זעתר מפרש שכוחו רב ברפואת המעיים כלומר לטהר את מערכת העיקול מכל מיני חולאים, אם ברצונכם לבחון את כוחו של האזוב לטהר ולנקות, כל שעליכם לעשות הוא להרתיח בסיר חצי כוס מצמח האזוב נקי בלא ערבוב עם ליטר מים, להמתין שהמים יגיעו לרתיחה ולתת להם לרתוח כרבע שעה. אחרי שהמשקה התקרר ניתן לשפוך אותו על ריצפה מלוכלכת ולראות כיצד הוא מטהר את הרצפה ומלבין אותה בדומה לאקונומיקה או לחומצת מלח. כשם שמחוץ לגופנו נוצר ניקיון ולובן כך בתוך גופנו אולם אם נגזים היותר מדי טוב נהפך לרע.

ממצעים מעבדתיים ורפואיים גילו ומיפו את כוחות הזעתר האזוב ואיששו את דברי חז"ל בדבר יכולתו הרפואית של צמח זה שגדילתו כעת וכוחה רב לה.

לזעתר פעילות נוגדת חימצון חזקה ביותר וזאת בשל כמות ויטמין E מרובה המצויה בו. כמו כן הזעתר מסוגל לפעול נגד חיידקים רבים שנוצרים בחלל הפה וזאת משיגים ע"י שתיה של חליטת זעתר ובאם לא רוצים לשתות, שטיפת הפה במי הזעתר או צחצוח שיניים במישחת זעתר מאפשרות לחומרים הפעילים שבו להילחם בחיידקים כאמור.

עוד סגולה לשמן הזעתר לחסל זנים רבים של חיידקי מעיים וכן של חיידקי קנה הנשימה, הבשורה החשובה מכל אולי היא שצמח הזעתר נלחם בצורה אפקטיבית ביותר בחיידק הליקובקטר הידוע הגורם לכיבי קיבה כואבים ומציקים לפעילות שוטפת של האדם.

הזעתר מסוגל ביותר להדברת פטריות שהן עיפוש שנוצר במקומות נסתרים אותו עובש גורם לזיהום האויר וטוען אותו בחיידקים פעילים שעומדים בראש מחלות זיהומיות רבות על כן טוב לרסס מי זעתר על גבי פתחי אוורור ועל גבי תריסים ומסננים של מזגנים שהינם מקומות מועדים לפורענות בשל מושבות חיידקים רבות שנוצרות שם, גם מי שיש לו מקלט או מחסן שאינם מאווררים טוב מדי פעם לשטוף מקומות אלו במי זעתר או לחלופין לתלות רשת או גרב דקה מלאה בעלי זעתר.

כשם שהזעתר פועל מחוץ לגוף כך הוא פועל בתוך גופנו לכן אם רוצים לטהר ולהדביר את החלקים הפנימיים של גופנו מהפה ועד היציאות ישתו את מי הזעתר בכל מיני אופנים או יתבלו את המוזן עמו בין שהוא יבש ובין שהוא טרי.

מי שיש לו תופעות של פטריות ע"ג גופו כמו ציפורניים טוב למשוח את אותם מקומות בשמן זעתר או שפשוט יכניסו לתוך גרבים עלו זעתר סלעי נקי וישנו עמו כל הלילה הן ברגלים והן בידיים ויראו נפלאותיו.

מי שחפץ בהדברת צמחים אורגנית יכול להדביר הצמחים במי זעתר מרוכזים וכן במי רוטה.

מחכמת האותיות אזוב בגימטריה 16 י"ו אותיות הזכרים שבשם הוי"ה ב"ה ללמדך שכוחו רב לו בהיותו חומר פעיל ולא פאסיבי לכן יש למנן אותו בכמות שמתאימה לכל משתמש בנפרד.
תודה לצוות "סתרי חיים".על העריכה והליקוט..

תְּחַטְּאֵנִי בְאֵזוֹב וְאֶטְהָר תְּכַבְּסֵנִי וּמִשֶּׁלֶג אַלְבִּין.
תה׳ נא ט׳
ליעוץ:Shimon Shemla-Herbalist
0505211607
להזמנות :צמח אזוב,שמן או תמצית אזוב -049952122
מרפא הבושם בע"מ.
WWW.MRPHBOSEM.COM

כתיבת תגובה